Himlen

En gång berättade jag för Mathilda, snart 5år, att en tant Barbro hade dött och att moster RoseMarie va lite ledsen, trots att Barbro kommit till himlen kunde man ju sakna henne här på jorden...
Då bad Mathilda: "-Käre Jesus, bed för RoseMarie så hon blir glad i hjärtat!"
Sen sa hon:-"Mamma, om jag har döddit måste du berätta för dagis att jag inte kan komma..."
Så kom vi fram till att isåfall skulle Jesus, när Mathilda kommit till himlen, gå med henne till dagiset i himlen å presentera henne för himmelens dagisbarn!..
"-Det här är Mathilda, er nya kompis!" Å alla barnen skulle bli glada!
Så kom vi att prata om när JAG var liten å trodde att (av olika anledningar) att Barbro va mormor åt alla barnen, vare sig dom hade någon annan eller inte...Och då kom vi på
:"-Jesus tar Barbro till himmelens dagisbarn just nu (å så tittade vi uppåt å log)och presenterar henne:
"-Hej alla himmelens dagisbarn! Det här är Barbro alla barns mormor!!" Och alla barn kommer att ropa "Hurra!" och sträcka upp händerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0