KIKUPRL

Sandra, Sebastian och Jonathan satt i köket och Sebastian skrek ut en bokstav i taget på hans namn och dom andra svarade...
-Ge mig ett s -"S" -Ge mig ett e -"E" -Ge mig ett b -"B" -Ge mig ett a -"A" -Ge mig ett s......... - VAD BLIR DET?
-SEBASTIAN!

Så gick dom igenom namn för namn... Så kom jag in i köket å lyssnade ett tag så ropade jag ett annat ord som blev så roligt att  när Sandra gick i 3:an och hon fick i uppdrag att göra något på "roliga timmen" i skolan körde hon just den...

Olika elever gick fram för att göra "sin grej" en lek eller liknande.. Så ropade dom upp Sandra som gick upp å ropade
-Ge mig ett s -"S" -Ge mig ett a -"A" -Ge mig ett n -"N" -Ge mig ett d -"D" -Ge mig ett r......... - VAD BLIR DET?
-SANDRA!

Så körde hon något annat litet ord till å ungarna i klassen ropade ivrigt ut svaren...
Så gick hon in på nästa ord:

-Ge mig ett  K
-K
-Ge mig ett I
-I
-Ge mig ett K
-K
-Ge mig ett U
-U
-Ge mig ett P
-P
 -Ge mig ett R
-R
-Ge mig ett L
-L
-VAD BLIR DET?

****tystnad och förvåning****
-KIKUPRL! ropade Sandra för full hals...
Lärarna skrattade så att dom inte kunde presentera nästa elevs framträdande....  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0