Pinsamt

Vi har haft som vana att ofta åka till badhuset, typ en gång i veckan...på fredagar närmare bestämt. Men periodvis har vi gjort det lite mer sällan. Så bestämde vi att "nästa vecka på fredag åker vi till badhuset"   "Jaaa, Jippiee" sa Sandra som då var ca 6 år.
"Nemen, då kan inte jag" sa jag. 
"Va då då?"  undrade Sandra såklart...
"Ärch, inget..men jag kanske kan följa med in å titta på när NI badar" 
"Men VARFÖR kan du inte bada??" 
"Skit i det du, jag följer ju med iallafall.." 
"Men berätta!..."   
Så då fick jag förklara att jag hade mens den veckan och allt runt omkring det som hon frågvist ville ha reda på. Så något senare kom jag på när jag kollade kalendern att jag tagit fel vecka! Va bra! Då kunde jag bada iallafall då!! Skönt!

Väl inne så bytte vi om och Sandra sprang in före till pappa. Jag kom ut lite senare i baddräkt och bar på våra handdukar. Så hörde jag hur Sandra ropade
"-Mamma"
. Hon stod uppe på trampolinen och skulle just hoppa. Hon ropade å vinkade
"-Mamma, mamma.." Folk stannade upp, tittade på Sandra och tittade sedan på mig å log. Jag log stolt tillbaka, nickade mot dom som tittade å tänkte "Det är min dotter som ska hoppa och hon vill visa sin mamma!"
Så tittade jag upp på henne som vinkade å ropade glatt....

"-Mamma, mamma, hade inte du MENS?"

Kommentarer
Postat av: EmanuelN

Hej Släkten!



Så du utlämnar dig och din familj....men visst är det roligt med dessa barn och alla deras kommentarer. Hihihihi



Vet du om det är någon mer i släkten förutom du och jag som har gett sig ut i bloggdjungeln?



Det vore roligt att se och höra lite om och från släkten.



Ha det bra!



Emanuel

2009-01-27 @ 20:33:07
URL: http://www.blogg4him.blogspot.com/
Postat av: oscar ahmetbasic

hahaha har läst hela bloggen du e så roliga ,, nu påminde du mig om hur mycket ja saknar dig haha =) kram

2009-01-28 @ 12:28:09
URL: http://sthlmgossipboy.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att du gillar den! Tycker du att jag lämnar ut för mycket? Jag lämnar bara ut dråpliga kommentarer från småungarna, inte verkliga livet he he he Jag vet EN till som bloggar lite faktiskt.. hristian med temat uppfinningar. Han hjälper nämligen uppfinnarskolan idéum att röra lite i grytan vad det gäller marknadsföring. Jätte spännande att få jobba en del ihop..med ett sånt roligt ämne. Läs hans blogg: http://uppfinningar.blogg.se/

see y :)

2009-01-28 @ 13:31:06
URL: http://uppfinningsrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0